5-6 березня на базі Борщівської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 відбувся науково-методичний семінар вчителів-словесників "Біоадекватні технології на уроках літератури". З ініативи вчителя методиста Борщівської ЗОШ І-ІІІ ст №2 Чоловської О.С. на семінар запрошена Анна-Марія Богосвятська, кандидат філологічних наук, доцент кафедри гуманітарної освіти Лівівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, член-кореспондент НАНО.
У наш складний час, коли на душу важким тягарем лягають звістки зі сходу України, коли спостерігається політична і соціальна нестабільність у державі, кожній людині так хочеться тепла і затишку, взаєморозуміння і душевності у стосунках.
Вчителі української та світової літератури мали можливість зустрітися з прекрасним, насолодитися спілкуванням з чудовою людиною, майстром своєї справи, справжнім профі – Богосвятською А.І., кандидатом філологічних наук, доцентом кафедри гуманітарної освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, членом-кореспондентом НАНО. 5 – 6 березня на базі Борщівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 проходив семінар вчителів – словесників району на тему «Біоадекватні технології на уроках літератури». Свою майстерність Анна Іванівна Богосвятська демонструвала в процесі уроків у 6 класі «Нескінчений діалог душі та природи (вивчення хайку)» і у 9 класі «Г.С.Сковорода – духовний код української культури», а також майстер – класу «Біоадекватна методика викладання – інноваційна модель гармонійного сучасного уроку». Присутні – і вчителі, і учні – були в захопленні від методи практичного застосування біоадекватних технологій, які для нас є ще зовсім новими і невивченими; манерами спілкування Анни – Марії з учнями. Від цієї тендітної жінки віє добром, спокоєм, умиротворенням, її плавні рухи зачаровують, її слова спонукають до творчості.
Учасники семінару мали можливість бути присутніми і на засіданні секції світової літератури Борщівської філії Тернопільського відділення МАН «Краплі любові, що застигли на папері». Результати своєї літературної дослідницько – пошукової роботи під орудою вчителя світової літератури Чоловської О.С. продемонстрували слухачі МАН, що справило неабияке враження на присутніх.
В роботі семінару вчителів – словесників взяли участь Боруцька Л.С., завідувач лабораторії суспільно-філологічних дисциплін Тернопільського ОКІППО, Кондирєва М.М., Гошко З.В., методисти Тернопільського ОКІППО, Ходюк О.С., вчитель світової літератури Шумської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Красовський Р.М., начальник відділу освіти Борщівської райдержадміністрації, Король О.Є., завідувач комунальної установи «Борщівський районний методичний кабінет».
…На закінчення уроку – зустрічі шестикласиків з японською поезією їм було запропоновано визначити свою палітру емоцій. Напевно, не помилюся, коли спробую визначити палітру емоцій учителів, яким пощастило бути присутніми на цьому святі творчості.
Отже, однозначно, це - захоплення від спілкування з чудовою людиною, натхнення і окрилення (бо від повноти вражень хочеться творити), і, звичайно, легкий смуток, бо, на жаль, все добре рано чи пізно закінчується…
Вчителі-словесники району висловлюють щиру подяку методисту комунальної установи «Борщівський районний методичний кабінет» О.Л.Кісіль, вчителю світової літератури Борщівської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 Чоловській О.С., директору Борщівської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 Жолобанюк О.Д. за організацію чудового продуктивного семінару. Бажаємо нових творчих злетів, натхнення і радості відкриттів, вміння щиро дарувати свій талант людям.
Наталія ДОРОЖ, директор Скала-Подільської ЗОШ І-ІІІ ст., вчитель словесник
Програма
семінару вчителів-словесників Борщівського району
«БІОАДЕКВАТНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА УРОКАХ ЛІТЕРАТУРИ»
|
5 березня 2015 року
Вчителі світової літератури
|
6 березня 2015 року
Вчителі української мови та літератури
|
Гості семінару |
- Вітальне слово учасникам семінару (9.30 – 9-50)
- «Нескінченний діалог душі та природи»: 2 уроки з вивчення хайку в 6 класі - Богосвятська А.І.
- Урок 1. Тема: «Велика єдність вічності і миті. Творчість Мацуо Басьо. Особливості поетики хайку». Біоадекватний урок. 9.55 -10.40
- Урок 2. Тема: «Мистецтво хайку». Поетична майстерня. 10.50-11.35
- Майстер-клас: «Біоадекватна методика викладання – інноваційна модель гармонійного сучасного уроку». Богосвятська А.І. 11.45 – 12.45
- Буктрейлери як засіб долучення до читання Презентація. Боруцька Л.С. 13.00 – 13.45
- Засідання секції світової літератури Борщівської філії Тернопільського відділення МАН «Краплі любові, що застигли на папері». Чоловська О.С. 13.55 – 14.40
|
Вітальне слово учасникам семінару
- «Г.С. Сковорода – духовний код української культури»: цикл біоадекватних уроків.
Урок 1. Духовний сад української літератури.
Урок 2. «Шукай себе всередині себе»: філософія самопізнання Г.Сковороди.
Урок 3. «Бережи серце»: ідея кордоцентризму в українській літературі та творчості Григорія Сковороди. Богосвятська А.І. 10.00 – 11.30 Майстер-клас: «Біоадекватна методика викладання – інноваційна модель гармонійного сучасного уроку». Богосвятська А.І. 11.45 – 12.45
- Зустріч з слухачами секції світової літератури МАН. Презентація науково-дослідницьких робіт.
|
Богосвятська А.І., кандидат філологічних наук, доцент кафедри гуманітарної освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, член-кореспондент НАНО.
Боруцька Л.С., завідувач лабораторії суспільно-філологічних дисциплін Тернопільського ОКІППО
Кондирєва М.М., методист ОКІППО
Гошко З.В., методист ОКІППО
Ходюк О.С., вчитель світової літератури Шумської ЗОШ І-ІІІ ст.
Холодняк Н.П., вчитель світової літератури Тернопільської ЗОШ І-ІІІ ст. №6
Красовський Р.М., начальник відділу освіти Борщівської райдержадміністрації
Король О.Є., завідувач комунальної установи «Борщівський районний методичний кабінет»
|
|