«Проблемні» підлітки були, є і, звичайно, будуть. Це завжди засмучувало психологів, вчителів, батьків і просто дорослих. З кожним роком кількість «проблемних» підлітків зростає, росте дитяча злочинність. Егоїзм, брутальність, безсердечність, неврахування інтересів інших, схильність до вживання наркотичних речовин, безвідповідальна поведінка – основні риси характеру сучасної молоді.
Важковиховуваність школярів – складне соціальне так педагогічне явище. Його подолання вимагає від педагогічних колективів, практичних психологів розробки ефективної системи превентивного виховання учнівської молоді.
Тому серед основних завдань, які визначені Положенням про психологічну службу системи освіти України, зазначена профілактика і корекція відхилень в особистісному розвитку дітей на основі визначення причин, що ускладнюють їх розвиток, розробки корекційних та профілактичних заходів, спрямованих на усунення відхилень в їх індивідуальному розвитку та поведінці, схильності до залежностей та правопорушень, подолання різних форм девіантної поведінки (відхилень від встановлених у суспільстві норм і стандартів), формування в учнів соціально корисної життєвої перспективи, надання їм своєчасної психологічної допомоги, проектування змісту індивідуального розвитку дитини.
На актуальності проблеми ще раз акцентувала увагу методист-психолог КУБРМК Качура Л.П., піід час проведення семінару практичних психологів на тему: «Психологічний супровід превентивного виховання».
Систему правовиховиховної роботи в школі та роботу шкільної ради профілактики презентував заступник директора школи з виховної роботи Голик І.П. Про роботу практичного психолога щодо супроводу дітей, схильних до правопорушень, форми та методи профілактичної роботи розповіла практичний психолог Бялковська О.В., яка також наголосила на тому, що важливе місце у вихованні особистості належить інноваційним формам роботи, однією з яких є створення та діяльність соціально-психологічного театру, що активно формує суспільно-психологічний ідеал, виражаючи його у вигляді певних психологічних образів, за допомогою яких соціально-психологічні ідеї, моральні норми, життєві цінності переходять в особистий досвід людини, органічні набутки її характеру. Особливо вагомий виховний потенціал має театральне мистецтво, в якому життя відтворює реальна, конкретна людська дія. Сила емоційно-почуттєвого та ідейно-психологічного впливу театральної гри робить її одним із найефективніших психолого-педагогічних засобів формування ціннісних орієнтацій підлітків, утвердження здорового способу життя. Також учасникам семінару було запропоновано для перегляду виставу психологічного театру «У пошуках самого себе». Старшокласники засобами акторської гри передали глядачам проблеми сьогодення: «Квадрат», «Ти — не лялька», «Маріонетки», «Маска», «Агресивна поведінка», «У черзі до дорослого», «Подорож у пошуках себе»; намагалися змусити глядача замислитися «Хто я? Який я?»;
Практичні психологи району обмінялись власним досвідом роботи, запропонували цікаві та дієві форми й методи психологічного супроводу превентивного виховання.
|