Про наявність великої кількості стресорів у педагогічній діяльності говорять вже давно як зарубіжні, так і вітчизняні вчені. Професія педагога насичена багатьма стресогенами, серед яких такі, як соціальні оцінка, невизначеність, повсякденна рутина тощо. Прояви стресу в роботі вчителя різноманітні й численні. Серед найбільш поширених можна вирізнити такі, як: фрустрованість, підвищена тривожність, дратованість, виснаженість.
Суттєвим стресогенним фактором є психологічні й фізичні перевантаження педагогів, які спричиняють виникнення так званого синдрому «професійного вигорання» - виснаження моральних і фізичних сил, що неминуче позначається як на ефективності професійної діяльності, психологічному самопочутті, так і на стосунках у сім'ї.
Проблема збереження і зміцнення здоров’я педагога стала темою для обговорення на засіданні школи молодого психолога, що відбулося 11.02.2016 року на базі БДТ. Практичні психологи розглянули причини та симптоми професійного вигорання. Борщівська Т.В. (практичний психолог Скала-Подільської ЗОШ І-ІІІ ступенів) провела майстер-клас щодо активізації внутрішніх ресурсів педагогів. Про способи запобігання професійному вигоранню та методи боротьби зі стресом розповіла Волощук Г.С. (практичний психолог Скала-Подільської ЗОШ І-ІІ ступенів).
|